Blog

tipy a novinky na blogu

Martin Riegel

Baťův kanál

batuv_kanal-logo

Myšlenka regulace řeky Moravy znovu ožila kolem roku 1927 a zaujala velkoprůmyslníka Tomáše Baťu. Po jeho tragické smrti o pět let později se tohoto smělého plánu ujal Jan Antonín Baťa. Regulace toku Moravy a výstavba kanálu měla pro firmu Baťa několik významů.

Kromě realizace starého snu o propojení evropských veletoků se jednalo o přepravu lignitu z dolu v Ratíškovicích do továren a tepláren v Otrokovicích, která byla po železnici finančně nevýhodná, a také o vybudování melioračního systému v okolí řeky Moravy. (Zdroj: batacanal.cz)

Stavba probíhala od roku 1934 do 1938 a byla velmi náročná po organizační i technické stránce.

Délka Baťova kanálu činí 53km (Ostrokovice – Skalice) a některé úseky vedou řekou Moravou. Hloubka kanálu je v průměru 1,5m a šířka až 12m. Celkově je kanál splavný od Kroměříže po Hodonín a na toku se nachází celkem 13 jezů (jejich splavování je přísně zakázáno).

batuv-kanal

Více o historii kanálu najdete na stránkách BaťaCanal.cz.

Hledáte ubytování ve Zlíně? Náš Penzion Uno je Vám plně k dispozici!
Zavolejte na +420 775 662 980 nebo pište na ubytovani@penzionuno.cz.

Článek byl zdrojem pro infografiku: 7 tipů – Co navštívit v okolí Zlína.